11.10.06

Spring over hvor gæret er lavest

Dette Kunne nemt være dig.........Hvis du læser videre



I en hverdag hvor stress er mere ubredt end gratisaviser, så er det godt med tiltag der kan lette ens hverdag. En hver faglærers drøm må være, løbende at kunne følge med i det relevante materiale der udgives inden for et område uden at røre en finger.

Denne drøm har Bibliotek.dk gjort til virkelighed ----men er det ikke noget teknisk og svært ??


Nej det er det faktisk ikke: man laver en søgning på bibliotek.dk, når resultatet viser sig står der øverst (under menuerne) du søgte på: (emnet) - efter det er der en lille farvet box hvor der står RSS . Tryk på den( klik her for mere info om RSS) - nu kommer der en side frem med masser tekst. Det man gør er at kopiere internetadressen på denne side og sætte den ind i en Nyhedslæser - jeg bruger en der hedder bloglines, men Google har også lavet en. Man skal oprette en konto - det er ligeså let som at oprette en mailkonto - og derefter sætte det link man kopierede fra Bibliotek.dk over i - hvergang der er kommet nyt materiale vil nyhedslæseren markere det.

Hvis du har problemer med at forstå denne vejleding eller med at oprette nyhedsoplæseren eller noget helt tredje så smid en kommentar nedenunden (på den måde får andre også glæde af dit spørgsmål)

Tro de fem minutter der tager at lave disse ting, vil afstresse jer, gøre jer vil bedre undervisere og aaaaaalt muligt andet

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jeg vil gerne springe over hvor gærdet er lavest, og ligge i solstol og udføre mit arbejde, lyder forjætttende. En af mine problemer med at gå på disse blogsider er, at jeg synes generelt at siderne er så uoverskuelige.
Og såden "oprettelses" forklaring får jeg simpelthen aldrig efterprøvet. Så jeg kan desværre ikke svare dig på om den er i orden. Kh Annie

14:54  
Blogger Carsten said...

Prøv en gang at forklar mig hvad der er uoverskueligt - en fordel ved blogteknikken er at den er meget fleksibel og derfor modtagelig overfor kritik ;-)

20:00  

Send en kommentar

<< Home